Masina de gaurit radiala – sistemul electric

masina-de-gaurit-radiala-rd-1400-x-50-Masina de gaurit radiala RD 1400 Vario este proiectata ca si o masina de gaurit conventionala utilizata pe scara larga. Este potrivita pentru realizarea lucrarilor de gaurire a pieselor de mici dimensiuni, fatetare, contragaurire, filetare etc

Masina de gaurit radiala este echipata cu motor cu alimentare la 400V / 50Hz in trei faze cu neutru (L1, L2, L3, N), tensiunea speciala si frecventa de masini pentru alimentarea cu energie este, de asemenea, disponibila in functie de ordine. Un transformator asigura tensiuni de 24V, 24V si 9V la circuitul de comanda, sistemul de control al axului si, respectiv, circuitul de afisare a vitezei axului.

Un buton de protectie contra scurtciurcuitelor si pentru oprirea de urgenta este disponibil in circuitul de comanda. Arborele motorului, motorul pentru deplasarea sus-jos a bratului culisant si un motorul pompa de ulei sunt motoare de curent alternativ asincrone in trei faze. Motorul principal este actionat de un convertor de frecventa pentru schimbarea vitezei.

Inainte de functionare, la masina de gaurit radiala se realizeaza urmatoarele operatii:

1) Porniti alimentarea cu energie electrica: Porniti comutatorul principal QS1, lampa de semnalizare HL1 este aprinsa.
2) Vizualizati diagrama 21, se deplaseaza manerul 9 in slotul de frana a axului situat in pozitia de mijloc, astfel incat puterea pe circuitul de comanda este actionata.
3) Mutati din nou manerul 9 in pozitia inainte sau in sens invers, acum axul poate fi pornit.

Cand masina functioneaza, lasati intrerupatoare de circuit QF1, QF2, QF3 si QF4 in pozitia “ON”. Opriti intrerupatoare relevante atunci cand masina are nevoie de executarea de lucrari de intretinere. Cele cinci intrerupatoare sunt pentru protectiile pentru scurtcircuit, suprasarcina si scurtcircuit de faza pentru motorul principal, motorul pentru depalsarea sus-jos a bratului culisant, motorul pompei de ulei, motorul pompei de racire, precum si pentru circuitul de comanda. Se recomanda sa nu se miste bratul oscilant intotdeauna in aceeasi directie, pentru a evita ruperea firului de alimentare din interiorul coloanei.

Controlul motorului principal la masina de gaurit radiala

Se deplaseaza manerul 9 in slotul de frana a axului situat in pozitia de mijloc, astfel incat puterea pe circuitul de comanda este actionata.

Axul se roteste in directia inainte in cazul in care manerul 9 se muta pe directia operatorului, axul se roteste in sens invers, atunci cand manerul 9 se muta in directia opusa.

Rotirea motorului va fi oprita atunci cand manerul este in pozitia centrala iar cand manerul este in pozitia de mijloc, axul va fi franat imediat. Reglarea axului este disponibila atunci cand apasarea butonului SB1.

Porniti comutatorul principal de alimentare QS1, indicatorul de alimentare HL1 este aprins, se deplaseaza manerul 9 in slotul din pozitia de mijloc care actioneaza alimentarea convertizorului de frecventa.

In cazul in care, convertizorul de frecventa este decuplat in timpul de lucru (sa presupunem ca butonul de urgenta este apasat), pentru a restabili alimentarea sa in primul rand se realizeaza deplasarea manerului 9 in slotul din pozitia de mijloc, apoi se deplaseaza manerul 9 in pozitia inainte sau inapoi a axului.
Reducerea vitezei axului se realizeaza daca rotiti butonul de reglare a vitezei, viteza reala a arborelui va fi indicata pe afisaj.

You May Also Like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *